01 February, 2010

Sejenak . . . . .






Mari kita berhenti sejenak ..dan tumpukan seketika dengan apa yang sebenarnya berlaku pada diri kita.. Tanggal 31 Januari 2010, one of my grandma dikhabarkan dah menghadap ke rahmatullah pda 30 Januari 2010.. Oleh kerana faktor waktu kematian adalah malam hari, kami sekeluarga pergi menziarahi keluarga pada keesokkan harinya.. " Kurus dah arwah . . ." Itu sahaja yang keluar dari mulut ibu dan nenenkku.... AKu terkilan dan terdiam. Ketika mentari terik memancarkan sinarnya, ketika itu juga aku di panah dengan pelbagai pertanyaan.. Kenapa aku tak pernah melawati,berjumpa, dan mengenali diri arwah... Aku terkilan . . . dan aku Hairan . . Dari prosese memandikan sehinggalah menyembahyangkan arwah aku sertai dan tidak mahu melepaskan peluang. . . Saat itu, aku benar-benar terkilan. . . Yang turut menjadi perhatian aku, sepupuku yang berusia 3 tahun turut menjadi pendiam dan berubah dari yang tak reti dan duduk diam menjadi budak yang coolll.... aku sedar di sudut dan sebalik hatinya, dia turut terasa dan turut hairan.. Dia juga mengikuti proses yang aku sertai itu. . ada ketikanya, dia bertanya dan memberitahu kami... " bu, pocong....." itu ayat pertama yang terluah dari lubuk hatinya... aku mengerti....... mari kita fikirkan sejenak... dan terus berdoa agar arwah dicucuri rahmat dari yang Maha Esa..

.:Tot Tot Tot, Sekian Terima Kasih:.

1 comments:

:: hayati :: said...

sabar yer yuyu........semoga rohny bersame org2 soleh.....amin