20 December, 2010

Ok, sambung jom! haha. Sepanjang aku bergelar student banyak sangat memori yang aku tak boleh lupakan. Dari aku start masuk sekolah sehingga kini----> appear sebagai ex-student. Ahaha. Bila ingat balik, time start masuk sekolah, i mean time darjah satu . . my mom yang uruskan. Time tu my mom keja and hidup solo-solo lagik. My mom lah yang susah payah besarkan aku hingga aku jadi orang yang berguna sekarang. Entah macam mana nak balas jasa dia. :')

Time first masuk sekolah, aku dapat kelas paling pandailah konon. Ahaha. And then, aku masih ingat time tu ibu bapa kena balik dah, tapi aku nangis. Tak mahu my mom pulang. Hahaha, biasalah budak-budak. Tapi, my mom kata dia mahu pergi kantin jap. Kononnya mau beli pepsi. Haha, time tu pepsi jual dalam plastik ,harga pun murah just 50sen. Sekali tunggu punya tunggu, my mom tak datang-datang. Ahaha. Faham maksud tak ? Kalau tak faham, ok. . DIAM.

Time kat sekolah, aku tak adalah jahat. Ahaha. Baik jak bah. Tiada pun kes buli orang atau apa-apa. Pernah pindah sekolah time aku darjah tiga,tak silap. Time tu my mom kawin wif my abah baru :) . Ok, stay kat Lahad Datu for 2 years. Banyak sangat yang best and aku belajar kat sana. Kat sana aku aktif dengan nasyid dan kompang. Tapi itu pun kat sekolah agama. Sekolah agama kami kecil seja. Ada tiga bilik jak nie. :) Tapi memang bestlah. Setiap minggu, kelas-kelas berlawan nasyid. And time aku nak pindah balik KK , aku pernah kena ask untuk jadi solo. Time tu memang malu-malu kucing lagi . Nyanyi ? Huh, memang tak pandai .

Time kelas pula, aku sangat suka kelas Ustaz Nasir. Aku ingat lagi nama ustaz tu. Everytime kelas dia, kami mengeja. Eja dalam tulisan jawi. Ustaz tu sebut perkataan dan kami eja sendiri. Then last-last, kami kira siapa yang paling tinggi markah. Aku antara budak yang always dapat fullmark .Bukan nak bangga, tapi kenyataan. Memory nie. Mula-mula memang senang, tapi lama-lama ustaz upgrade kan ejaan tuh. Kami kena eja bahasa arab pula. Ahaha. Memang susah. Tapi still, kami dapat gak highest! Aku ingat tu, sebelum aku nak pindah KK, ada budak baru. Nama dia Khairul. Kami selalu dapat markah sama, and selalu duduk depan ustaz untuk dengar dengan jelas apa yangg ustaz tu baca. Haha. Ok, tak nak ceta lagi. Sedih.

Kat SANZAC pula, aku lain.HIPOKRIT. Entah kenapa. Dont ask. Lepas tu, aku pernah sekali tegur kawan-kawan aku tentang aurat. AKU TEGUR but aku sendiri tak tutup aurat . Memang, aku jujur. Benda ni aku pernah lalui. Last-last, aku mengaku yang aku free-hair. Last-last, alhamdulillah . . hati terbuka nak pakai tudung . Kat SANZAC, aku belajar erti sahabat. Di sana aku kenal Sharinah. Aku tak tahu dan tak ingat macam mana kami boleh jadi bestfriend sekrang. Ahaha. Time kat SANZAC, aku tak rapat sangat dengan Ain. Sikit-sikit jak. Pernah juga aku bergaduh dengan bestie aku. Siap aku teriak lagi. Maybe terlampau geram. Haha. Then, pernah juga aku pulaukan bestie aku tuh. Ya Allah, jahat kan aku ? ahaha.

Cerita kat teknik pula, aku hidup KESEPIAN pada awal-awal. Mula-mula course aku KEJURUTERAAN AWAM. Last-last aku tukar pergi kursus akaun. Alhamdulillah, aku sangat bahagia. Ehehe.

Oke, sambunggggg......next post k sayangggs. AKu penat.


p/s : gambar senyum terlalu di paksa! hhaah




.:Tot Tot Tot, Sekian Terima Kasih:.

0 comments: