19 December, 2010

Mak, besok sekolah!


" adik, pigi tdur! Bisuk kau tu sekolah " .
Haha. LOL . Everyday kalau aku tidur lambat saja, my mom always remind me to tidur awal.

" Oke-oke, adik mau tidur sudah nie. "
Tap-Tap-Tip-Tup, saja antak kaki kuat-kuat supaya konon-konon mem tahu anak dia sudah naik masuk bilik . Ahaha. Padahal di dalam bilik, naaaa! Ambil kau, qoling sampai dua pagi. Don't blame your eye for existance of the eyebag. Haha. Honest dengan muka yang macam menagih simpati untuk minta beli ais krim lima posen kat kedai keling Bismillah. Aku memang tidur dalam 2 pagi. Everyday, i spend my time dengan my bestfriend. Kami qoling-qoling and he'll sing a song for me every night. Sweet, kan ? haha.

Apa yang aku buat, if esok hari nak bangun awal-awal pagi supaya dapat pergi sekolah? First, tengah malam tu confirm tiada susun beg or seterika baju. Sangat malas kan ? haha. Maybe habits sudah bah. Again hah, dont blame me. :) haha. So, early in the morning selalunya abah yang bangunkan . Just ketuk pintu! Haaaaaaa, ini salah telefon bimbit Sony Ericsson W395 tu. Malam-malam , sure gila babi bah sudah set alarm . Oke-oke, bangun jam 4.30 am. Tapi, hairan ! Aku tak pernah terbangun if alarm berbunyi. Sedar-sedar pun hasil daripada ketukan abah. Weird! Padahal, time di asrama. .everyday Ain set alarm. . dan sudah pasti setiap pagi aku yang matikan tu alarm. WOW! Dengar jak bunyi alarm HP budak tu, terus berdengung telinga aku. Malar set alarm, tapi ndak juga pandai bangun2 Haha, kan AIN ?

Sudah-sudah.


Oke, bila bangun kadang-kadang malas mahu sarapan kat rumah. Kalau mood lapar aktif, baru mahu makan. Sampai kat sekolah selalu dalam jam 6.30 begitu. Tak pernah datang lewat yang terlampau lewat . Eh, pernah . Duluuuu time aku darjah 6. Haha. Lucu-lucu. Semua orang ready-ready baca doa dan berbaris luar koridor kelas bah, tapi aku? haha. Bertapuk-tapuk muka sebab kes takut Cikgu Salmah kejar. Ahaha. Cerita pasal cikgu pula. . setakat ini aku hormat cikgu-cikgu aku semua. Tapi, aku takut mahu tengok mata-mata cikgu. Haha. If, di sekolah rendah memang tak ada alasan apa? kenapa ? mengapa? untuk aku takut tengok dorang. Tapi, kalau sekolah menengah, YES! Coz, aku malas nak pakai spek. . so i wore lens. ahah. Sudah tuh, lens pun berwarna. Berani kan ?

Kalau dulu, time di kelas . i mean time kat teknik aku suka kehidupan di situ. Memang privacy sangat-sangat. Alhamdulillah, aku budak baik kat sekolah. Tak pernah gaduh or buat kes. Akademik, ok juga. Cuma tak pernah lulus kimia untuk Tingkatan Lima. Sedih kan ? Kokum ? erm, boleh lah . Aktif juga. So, aku nak share somthing juga kenangan-kenangan kat sekolah melalui list.

3 Subjek kegemaran dan kenapa? :
English- sebab aku suka writing essay walaupun aku tak siap homework and malas buat homework. Aku suka bila dalam kelas kami trip-trip speaking . haha. Time tu kalau hangkang pun grammar kami tak kesah . Sebab semua perempuan kat kelas.

Mathematics - sebab mathematics adalah subjek yang menaikkan aku. Dari subjek inilah buat aku rajin dan terus rajin. Tapi, bila masuk Form 5, semua berubah. Aku tak tahu kenapa. :(

Akaun - Bukan mau cakap apa. Tapi aku memang suka belajar akaun. Sebab, yang bestnya time kita buat satu latihan dan kit berabis mahu kasih imbang tu IMBANGAN DUGA. Haha. Apa-apa pun dalam kepala otak kami adalah, " Eeee, mahu imbang, Mesti imbang! " heheh.


untuk pengetahuan, ini adalah gambar untuk sijil berhenti aku. Haha. Wajar meh ?

sambungannn...

.:Tot Tot Tot, Sekian Terima Kasih:.

0 comments: