16 April, 2011

benda yang kena start fikir.



Assalamualaikum and salam sejahtera. Pertama sekali, HYE! selamat pagi semua. Jam kat LAPPY ni dah tunjuk kul 3.53 am . Waaa, awat aku tak tdo lagi neyh? aahaha. Sokay, bukan selalu kan ?


So, benda2 yang aku nak kupas dalam entry ne sangat banyak. So aku list out ja lah k? Bagi rumusan lah. hehe.

1. Aku keja 4 hari dapat RM400 tapi gaji tak kuar lagi. =.='

2. Aku dapat tawaran uniten masuk hujung bulan ne, tapi macam tak masuk pun. padahal aku nak sangat masuk uniten tuh . =.='

3. Aku dapat panggilan temuduga maktab perguruan , insyaAllah akan buat yang terbaik.

4. Aku memang bengang sebab ada orang dah xnak layan aku. Dia nak buang aku . Takpa, mungkin aku dah sakitkan hati dia. Even aku kol dia ... dia xangkat. Siap block aku plak. Huhu~ Takpa...

5. Aku makin takut ngan relationship sebab ada benda yang terjadi yang buat mata, hati aku jadi takut untuk FALL in LOVE. =.='

6. Aku rasa aku nak tutup mata aku untuk uniten kot. Even aku sangat xdapat menerimanyaaa . HUHUHU!

7. Aku rasa aku nak uniten lah...

8. Aku rasa nakk uniten!

9. Tapii....

10. Tak tahu lahh.. huhuh~

Soal hati pula. Macam mana dah aku skrg ?

1. Alhamdulillah, aku pulih sepulihnyaaa... Dari kisah silam yang banyak mengajar aku erti hidup. Cewaahh.

2. Aku tahu semua nie ada hikmah dan mungkin aku nampak mana hikmah yang Allah SWT beri tuh.

3. Buat masa ne hati aku memang ada berpaut ngan seseorang . Tapi aku tak mahu kecoh-kecoh. Biar perasaan tuh hilang dengan sendiri. Nak bagitahu dia? Mungkin bila aku rasa aku perlu bagitahu, aku akan bagitahu.. Sebab benda ne tak penting. Even dia melibatkan perasaan.

4. Kadang-kadang aku pernah juga terfikir kenapa tiba-tiba feeling tuh datang. Then, aku realize. Mungkin ada hikmah di sebalik semua yang terhadi ne. Mungkin ini ujian Allah. Mungkin juga ini cabaran untuk aku menilai yang mana baik dan yang mana buruk.


So, lepas ne banyak benda yang aku kena fikir. aku kena tetap pendirian . Even aku frust sebab aku kena korbankan satu yang aku sayang. Maktab dan Uniten. Dua2 tempat yang selama ne aku idam2 kan. If dua2 aku tak dapat. Tak pa. Allah tahu mana yang terbaik untuk aku. Yang penting aku dah berusaha. That's All. Sekarang aku just kena berusaha dan tawakal . Harap2 rezeki berpihak pada aku kali ne. Amin ...




.:Tot Tot Tot, Sekian Terima Kasih:.

1 comments:

myrzx said...

ada hati ngn someone. oh, harus berhati2. sbb, itu karma. klu kau sudah cukup ready..pegi la. ;)
itu lah sbbnya knp aku hanya pernah kapel 2 kali.
n when im involved in love again, n i knw n i must face the risk..
but, the risk is not a question when we r truly loving someone sincerely ;)