01 April, 2011

Bercakap pasal keadaan sekeliling




Assalamualaikum dan selamat malam semua. Apa khabar ? Sihat ? Ada yang kurang sihat ? It's oke, go straight to your kitchen .. search for the fridge and take out your paracentameol. ( ignore this if i spell it wrong) xD

Oke , kita nak kupas topik apa hari neh ? Suggess please ! Deerr~ macam aku face to face ngan kamu-kamu kan ? haha. Entry aku kali ne aku nak cakap benda-benda yang agak sentimental lah. WHY? WHY and WHY ? Baiklah, begini. Kadang-kadang kita ne selalu cakap tak serupa bikin kan ? Eh, aku merujuk secara umum oke. Betul ne, aku kadang-kadang pun buat benda yang sama. Then, aku pena gak kena tegur oleh member or my family khasnya my sister..
EH, kau cakap jak tuh.. bukan kw buat kan ?
Yang aku terus gelabah menjawab, MANADA!!!

Dalam dunia sekarang ne, tak da sorang pun yang sempurna, yang ada hanyalah orang yang mencuba sedaya upaya untuk menjadi sempurna. Serius aku nak cakap, aku bercita-cita tinggi untuk perfect dalam semua bidang or apa-apalah yang aku buat. Cuma tulah, jenis orang macam aku ne , sekali dah gagal... takut-takut nak bangun balik. Kadang-kadang ambil masa yang agak lama untuk bangkit. Come on lah ,pika .. Hidup sekarang sangat perlukan kekuatan emosi dan fizikal. Kadang-kadang kau selumber dekkk ja fkir there' nothing gonna be happen. Tapi kau tak tahu apa nak jadi . Perlu masa untuk berfikir. DAAA~ alasan zaman perang jepun bilang kawan aku. Perlu masa apanyaaa? Kau tahu meh ajal kau sampai bila? Kau pasti umur kau cecah gak kepala 4 ? Speechless trus.

Bangunlah dari tidur, buka mata pandang ke sana.
Lirik lagu panggilan tak silap. Waheeda nyanyi. Minat juga aku lagu tuh dlu. Tapi sekarang tak dengar lagi. Ok, kawan-kawan. Stop dreaming! jangan hanya tahu mengharap sesuatu tanpa ada usaha untuk dapat benda yang kita sendiri mahu. Sekali lagi aku nak cakap, dunia sekarang nie sangat mencabar. Belum lagi aku mention bout bahaya and so on. Tuh baru MENCABAR. Semua pihak kena berusaha. USAHA TANGGA KEJAYAAN. Uits! Result SPM teruk da nak bunuh diri. Stop it lah. Kawan-kawan, percaya cakap aku. Percaya cakap orang lain bahawa kita masing-masing dah Allah SWT tentukan rezeki . Mungkin time SPM rezeki tuh bukan berpihak kepada kita.. tapi insyaAllah lepas ne mungkin akan jadi rezeki kita kan ?

Being honest towards yourself.
Benda nie sangat penting, aku kadang-kadang tak suka if ada orang tak jujur ngan aku. Eventhough benda tuh teruk sekalipunn. Lebih baik kita honest kan ? Tapi, aku tak suka bila honest yang bab-bab perasaan ne. Oh mann,pleasssee. . . Baik simpan , tak payah kepoh-kepoh.Bila dah kepoh-kepoh , macam taikk kw mau kecewa if girl or boy tu tak layan kw after dia tahu kw minat or apa2 lah yang melibatkan feelings ngan kita. Baik lagi diam-diam . Selamat dunia.

Friendship is the part of life

Kawan. Ya Allah, aku bersyukur sangat takat ne aku di dampingi dengan kawan-kawan yang baik. Alhamdulillah. Mungkin ada certain orang tuh tak berapa nak baik lahh, tapi aku tahu nak bezakan yang baik dan yang buruk. HIDUP TANPA KAWAN. Fuhhhhh! Aku tak dapat. Bukan aku nak cakap aku ne manja or tak dapat berdikari .. tapi kau rasa lah sendiri yang hidup kau empty sangat. So, carilah kawan yang betul-betul boleh jadi orang yang sapot kau dari belakang. Aku banyak kawan rapat sekarang. Tapi aku still dapat bezakan orang yang care dengan aku atau tak. Eh, bukan aku nak judge orang ne. BUKAN~ Just aku ikut kata hati. Memang kita boleh dapat berjuta-juta kawan. TAPI, tak semua dapat stay dengan kita. Ada yang tahu bercakap pasal diri sendiri. Ada yang sibuk dengan problem sendiri. Jarang gila yang betul-betul datang cari kita and said. How are you today? I miss u a lot! Jarang kot. .. . . .

SO kesimpulannya, hidup kita ibarat roda. Kejap kita kat atas kejap kat bawah. Mula-mula happy then ada problem menggunung. SOjangan terlalu pendam apa yang berlaku . Cuba lepaskan perlahan-lahan . Biar rasa sakit dalam diri hilang. Tapi, hati-ati juga dengan keadaan sekeliling. Jaga percakapan dan segala macam tingkah laku kita. Mungkin kita leka kan ?

Selamat malam dan jangan lupa baca doa tdo sebelum tido k ?
Bismillahirrahmanirrahimm, Ya Allah ya Tuhanku, dengan namaMU hamba hidup dan dengan namaMU juga hamba mati.

.:Tot Tot Tot, Sekian Terima Kasih:.

0 comments: